Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de veel gestelde vragen (FAQ) rond de meeste onderwerpen van onze steps, kindersteps, stuntsteps, autopeds, loopfietsen en steps voor volwassenen. Maar ook informatie over bezorgen, levertijden en betalingen. We proberen bij onze productbeschrijvingen zoveel mogelijk informatie te geven, maar we kunnen ons natuurlijk voorstellen dat u nog vragen heeft of iets onduidelijk vond. Laat het ons vooral weten, want dan kunnen we dit aanpassen. We hebben de meest voorkomende vragen hieronder kort opgesteld, zodat u ook hier kunt zoeken of uw antwoord ertussen zit.

Geen antwoord op uw vraag gevonden?

Stel je vraag met ons contact formulier. We doen ons best om uw vraag dezelfde dag, of anders de volgende dag, te beantwoorden.

Wat is het verschil met de goedkope steps van bijvoorbeeld Bart Smit of Intertoys?

Wij verkopen alleen de echte merken, en Intertoys heeft vaak eenmalige aanbiedingen of opruimingen. Bij ons zit er altijd een goede garantie op de producten van een jaar en zijn de onderdelen veel hoogwaardiger afgewerkt. We zien veel klanten die eerst een aanbieding kopen bij de Intertoys en dan toch bij ons komen voor een nieuwe step of waveboard. Dan is goedkoop toch echt duurkoop.

Waarom is steppen zo goed voor kinderen?

Kinderen leren door het steppen veel beter hun evenwicht en balans bewaren. Hoe eerder je met steppen begint, hoe eerder ze bijvoorbeeld ook kunnen fietsen. Daarnaast vinden bijna alle kinderen steppen heel leuk. En bewegen en buitenspelen is erg gezond voor opgroeiende kinderen. Er zijn al steps voor kinderen vanaf 1 jaar oud: dat is de Micro Mini 3in1. Dus kijk rustig rond naar de vele mogelijkheden.

Waar moet ik op letten als mijn kind gaat steppen?

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de voetenplank niet te hoog van de grond staat. Zo kan uw kind gemakkelijk bij de step en krijgt geen last van bijvoorbeeld zijn of haar knie. Bovendien moet het stuur niet te hoog worden gezet, zodat uw kind voldoende controle heeft over de step. Als uw kind gaat stunten met de step, koop dan altijd een helm.

Welke bescherming raden jullie aan?

Vooral bij jongere kinderen is goede bescherming noodzakelijk. We verkopen daarom ook helmpjes en beschermsets voor knie, elleboog en pols. Bij oudere kinderen is het minder noodzakelijk, alhoewel bij stunten of waveboarden wij toch ook bij oudere kinderen de eerste weken bescherming aanraden.

Levering & Bezorgen

Hoe snel leveren jullie?

Wij zijn al jarenlang actief op het internet en willen transparant zijn. Ook omdat we weten dat onze klanten rekenen op hun bestelling, bijvoorbeeld vanwege een verjaardag. Als u voor 17:00 uur bestelt, dan versturen wij het dezelfde dag nog met onze transporteur (GLS) weg. Alle andere bestellingen worden de volgende ochtend verstuurd. Na vrijdag 17:00 gaan bestellingen niet meer weg, dan is de eerstvolgende mogelijkheid weer maandagvroeg. In principe worden alle bestellingen binnen 1 werkdag bezorgd, maar onze ervaring is dat er echt wel eens een dag langer over wordt gedaan. Daarom hanteren wij de regel dat je gewoon 2 werkdagen van tevoren moet bestellen om zeker te zijn dat de step op tijd aankomt.

Als ik in het weekend bestel, wanneer krijg ik dan geleverd?

Goede vraag, want het weekend is net even anders. En juist in het weekend krijgen we de meeste bestellingen binnen. Alle bestellingen van het weekend (vanaf vrijdag 17:00 tot en met zondagnacht) worden maandag verzameld en uitgestuurd. Alle pakketten worden verstuurd met GLS en u krijgt een trackingcode per e-mail toegezonden. GLS geeft aan dat het binnen 1 dag wordt bezorgd, dus  heeft u het dinsdag in huis. Maar het gebeurt soms ook wel eens woensdag. Daarom hanteren wij de stelregel 'binnen 2 werkdagen leveren'. We zijn liever eerlijk, en wij zijn ook echt afhankelijk van het transportbedrijf; in dit geval GLS.

Als ik de step toch sneller nodig heb, wat moet ik dan doen?

We hebben naast ons grote verzendhuis (waar u helaas niet langs kunt komen) ook 2 winkels. Eén in Amsterdam en één in Haarlem. We hebben bijna alle producten op voorraad in deze winkels, en beide winkels zijn open van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur. Dus ook op zaterdag zou u nog kunnen langsrijden. Informeer altijd van tevoren of de betreffende step er wel is, anders rijd u voor niets.

Ik ben weinig thuis, hoe gaat het dan met verzenden?

U kunt de bestelling op ieder gewenst adres laten bezorgen; op uw werk, bij uw vrienden, ouders of buren. Wij raden altijd aan om het op uw werk te laten bezorgen, omdat daar altijd iemand is. Als een vriend, vader of buur net even een boodschap aan het doen is, dan wordt het niet bezorgd. U kunt natuurlijk altijd een afspraak maken voor een nieuwe bezorgdatum met onze transporteur GLS.

Hebben jullie de step wel op voorraad?

Bij ieder product staat altijd duidelijk of deze op voorraad is of niet. Is het product niet op voorraad, dan kun je het ook niet bestellen. We hebben een groot magazijn met duizenden steps op voorraad, en vanuit het magazijn sturen we iedere werkdag (dus van maandag tot en met vrijdag) met ons transportbedrijf GLS tientallen pakketten weg. En dan kun je dus gewoon rekening houden met een levertijd van 2 werkdagen. We hebben ook een winkel in zowel Amsterdam als Haarlem. Daar proberen we het gehele assortiment op voorraad te hebben, maar dat is iets lastiger. Dus wil je er zeker van zijn, dat je het kunt ophalen, bel dan even van tevoren met de winkel.

Krijg ik een track and trace-code van mijn bestelling?

Ja, u krijgt deze code binnen via GLS als de bestelling wordt verstuurd. Zo kunt u uw bestelling volgen en zien wanneer het ongeveer zal aankomen. Check wel goed uw e-mailadres, want we sturen dit naar het door u opgegeven mailadres. Het komt vaak voor dat mensen ons vragen waarom ze dit niet hebben gekregen. Vaak is het antwoord, dat een letter verkeerd is gespeld bij het e-mailadres. Dus check dit dubbelgoed.

Hoe krijg ik de step thuisbezorgd?

U krijgt de step in een stevige omdoos bezorgd. Hierin zit de echte doos. Voor alle steps met kunststof banden van bijvoorbeeld Micro, JD Bug en Xootr is het heel erg simpel. U moet de handvatten bevestigen, het stuur vastzetten en uitklappen bij een vouwstep. Binnen enkele minuten bent u klaar. De steps met luchtbanden van bijvoorbeeld Kickbike en Yedoo duren ongeveer 15 minuten. Hier moet u de step in elkaar zetten en het voorwiel erin hangen. De meeste mensen vinden dit erg gemakkelijk. Mocht u echt problemen ondervinden, dan kunt u ons altijd even bellen.

Betalen & Kosten

Wat zijn de verzendkosten?

We hebben daarin een onderscheid. De verzendkosten op een step zijn altijd € 3. We houden dit zo laag, omdat wij een deel van de verzendkosten voor onze rekening nemen. We hebben u namelijk graag als klant. Losse onderdelen en accessoires hebben wel een hogere verzendprijs. Hiervoor betaalt u € 8,95. Als u deze accessoires toevoegt bij een bestelling van een step, dan blijft het gewoon eenmalig € 3. Dat is wel zo prettig!

Hoe werkt het met betalen?

U kunt bij ons op 3 manieren betalen. De eerste manier is de meest voorkomende manier online, namelijk gewoon via IDeal. We werken samen met alle banken en u kunt dus veilig en snel geld overmaken. U kunt ook kiezen om met Paypal te betalen. Veel mensen kiezen hiervoor, omdat ze dan de step met credit card kunnen aanschaffen. In veel gevallen is de step dan ook direct verzekerd. Een derde manier van betalen is om de bestelling naar de winkel te versturen. U kunt deze dan ophalen in de winkel naar keuze (Amsterdam of Haarlem) en daar op allerlei manieren betalen, van cash tot pin tot creditcard.

Ik krijg geen bevestiging van mijn betaalde bestelling?

Wij sturen u altijd een bevestiging van de bestelling als deze akkoord is bevonden door uw bank of creditcard-maatschappij. Meestal is dit binnen enkele seconden nadat u de bestelling heeft afgerond. Let wel altijd goed op of u uw e-mailadres goed invult. We krijgen vaak belletjes van mensen die geen bevestiging hebben gehad, en zich dan zorgen maken. In principe hoeft dat niet, want wij versturen de step direct. Het kan zijn dat uw e-mailadres niet klopt (een spelfout is snel gemaakt) en dan komt de bevestiging natuurlijk niet binnen. Dus check dat altijd goed.

Service bij aankoop

Ik wil meer advies of nog meer weten over een step?

We proberen zo uitgebreid mogelijk advies te geven in de teksten bij ieder product. Het zal u vast opvallen dat we veel meer info geven dan welke andere site ook. Dit doen we vooral, omdat we weten dat er veel vragen zijn en ook tientallen steps per week verkopen in onze 2 echte winkels. Mocht u toch nog meer vragen hebben, dan raden we u echt aan om langs te komen in ofwel Amsterdam, ofwel Haarlem. De koffie of thee staat altijd klaar en we kunnen dan alles rustig uitleggen. U kunt de step dan ook uitgebreid proberen.

Kan ik de step ergens uitproberen?

Steeds meer producten zijn op internet te koop, maar we kunnen ons goed voorstellen dat u nog wat extra advies wilt hebben of gewoon wilt proberen. We hebben twee 'echte' winkels: één in Amsterdam Buitenveldert en één in het centrum van Haarlem waar een groot aantal steps staan en gebruikt kunnen worden. Zo kunt u voelen, proberen en met eigen ogen zien welke kwaliteit de step heeft. Beide winkels zijn van dinsdag tot en met zaterdag open tussen 09:00 en 18:00 uur. De winkel in Amsterdam is erg goed bereikbaar en parkeren is gratis en gemakkelijk (voor de deur).

Hebben jullie de step die ik wil in de winkels liggen?

In principe hebben we het volledige assortiment in de winkels in Amsterdam en Haarlem liggen. Alleen we hebben niet altijd alle uitvoeringen of alle kleuren. Het is handig om van tevoren even te informeren of de step apart te laten leggen. Het telefoonnummer van de winkel in Amsterdam is 020-7372119 en in Haarlem is het 023-5519525.

Moet ik nog veel in elkaar zetten?

Dat valt reuze mee. Bij alle vouwsteps gaat het eerder om seconden dan minuten werk. U klapt de step op en vaak is dat het enige. Dat is dus bijvoorbeeld zo bij alle steps van Micro, JD Bug en Xootr. Bij stuntsteps moet altijd iets meer worden gedaan, omdat het stuur moet worden vastgemaakt aan het stuur. Denk hiervoor aan 2-3 minuten werk. De wat grotere steps, met luchtbanden. Dit zijn alle steps van Kickbike en ons populaire merk Yedoo, moet u iets meer handelingen verrichten. Denk dan aan ca. 15 minuten werk om het voorwiel erin te zetten en het stuur recht te zetten.

Retour zenden & Garantie

Kan ik de step terugsturen als ik niet tevreden ben?

Natuurlijk kan dat. U krijgt van ons 7 dagen de tijd om de step weer terug te sturen. We brengen u dan niets in rekening (ook de verzendkosten niet). Het enige dat wij vragen is de step in originele verpakking en vanzelfsprekend niet gebruikt, terug te sturen. U betaalt alleen zelf de kosten voor het terugzenden naar ons. We helpen u vanzelfsprekend graag met het uitzoeken van een step die wel goed is.

Krijg ik garantie op de steps?

Dat is het mooie van alle producten op steppenwinkel.nl. Op alle producten zit tenminste 1 jaar fabrieksgarantie, omdat wij werken met kwalitatieve producten.  Het merk Micro geeft zelfs standaard 2 jaar fabrieksgarantie op al haar steppen. Als zich een probleem voordoet, dan kunt u ons bellen of mailen en dan gaan we het oplossen. Verderop deze site vindt u de precieze procedure voor garantie.